Afbeelding

Kaikoura, Christchurch en de terugreis

Hallo allemaal,

Hier het laatste bericht van onze blog. We zijn inmiddels weer terug in Nederland, maar nog even de laatste dingetjes die we gedaan hebben in Nieuw Zeeland. 2 februari ’s ochtends vroeg gingen we richting de boot om walvissen te bekijken. Het was mooi weer maar er stond best wel een beetje wind en ze waarschuwden voor zeeziekte. Eerst werden we met de bus richting de boot gebracht. Eenmaal op de boot, hebben we eerst 20 minuutjes gevaren en ging de kapitein met een hydrofoon onderwater luisteren of hij de walvissen hoorde. Na tien minuutjes rondjes varen/dobberen kwam onze eerste walvis boven water. Nouja eerlijk is eerlijk je zag niet erg veel van de walvis, het was meer een soort rots die in het water verscheen en die daar rustig bleef liggen. Na tien minuten ging de walvis weer naar de bodem van de oceaan, dit was het meest spectaculaire gedeelte, hier kregen we de beroemde staart van de walvis te zien. Verder hebben we nog zo’n walvis gezien en daarbij kregen we heel wat uitleg over hoe het nou kwam dat die walvissen daar voorkomen en waarom Kaikoura zo’n rijk zeeleven heeft. De oceaan heeft vlak voor de kust een hele diepe kloof zitten, hierdoor is de oceaan bijna 3 kilometer diep op 500 meter van het strand. Omdat we al vrij snel 2 walvissen hadden gezien, is de boot doorgevaren richting een groep van 300 dusky dolfijnen. Dit was eigenlijk spectaculairder dan de walvissen zelf, die beesten waren helemaal gek in de kop. Ze maakten continu salto’s door de lucht en hadden er zo te zien veel plezier in. Daarna zijn we nog doorgevaren richting albatrossen, grote zeemeeuwen met een spanwijdte van 3 meter. Helaas zagen we er maar één, maar hij was inderdaad groot. Teun was blij weer aan wal te staan omdat hij toch wel zeeziek begon te worden. Verder hebben we lekker rustig aangedaan die dag. De volgende ochtend gingen we al heel vroeg met dolfijnen zwemmen dus uitslapen was er niet bij. Voor de zekerheid heeft Teun nog even een pilletje tegen zeeziekte genomen, want het zou toch zonde zijn zo’n ervaring door zeeziekte te laten verpesten. Het zwemmen met dolfijnen kostte wel wat, maar we kregen zeker waar voor ons geld. Wat een belevenis, de dolfijnen zwommen op nog geen 10 centimeter van je vandaan en vlak naast je sprongen ze uit het water. Vergeleken met wat we in de Ba of Islands hadden gezien, waren er veel meer dolfijnen. Ze waren wel iets kleiner, maar veel bewegelijker. We hebben in totaal ongeveer 45 minuten met de dolfijnen in het water gelegen. Echt geweldig! Verder hebben we in Kaikoura niet veel actiefs meer gedaan, we zijn nog een keer uiteten geweest en verder hebben we vooral aan het strand gelegen.

Op 5 februari ging onze bus terug naar Christchurch, dit was pas om 15.45 uur terwijl we al om 10.00 uur ’s ochtends moesten uitchecken. We hebben de hele dag een beetje op het strand gelegen. We hebben nog dolfijnen in zee zien zwemmen nog geen 100 meter van het strand, gaaf om te zien.
’s Avonds weer terug in Christchurch zijn we naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen. Verder hebben we in Christchurch niet zo veel spannends meer gedaan, beetje boek gelezen, nog even naar de winkel geweest voor wat pepermunt voor de vliegreis gehaald. ’s Avonds hebben we nog even wat geslapen en om 3.00 uur ’s nachts ging onze wekker weer. Omdat we het eten de vliegreis naar Nieuw Zeeland zo verschrikkelijk vonden, hebben we in Auckland op het vliegveld ieders twee grote broden van de Subway meegenomen, haha.

Op 8 februari, na nog wat behoorlijke turbulentie gehad te hebben, is ons vliegtuig om 5.10 uur geland op schiphol in het koude Nederland. Rianne haar bagage lag netjes op de band, maar Teun zijn bagage wou nog wat langer op vakantie blijven. Als het goed is wordt zijn tas nagestuurd met de post als de tas weer gevonden is.

Hierbij willen we iedereen nog even bedanken voor het lezen van onze blog! Wij hebben ontzettend genoten van onze reis naar Nieuw Zeeland en kunnen het aan iedereen aanraden om het ook te doen!

Groetjes Teun en Rianne

One thought on “Kaikoura, Christchurch en de terugreis

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *