Afbeelding

Paihia, Hot Water Beach en Waitomo

Hallo allemaal hier weer een berichtje uit Nieuw Zeeland. Onze laatste dag in Paihia is een heel regenachtige dag geweest, we hebben eerst lekker uitgeslapen waarna we eigenlijk de hele dag geluierd hebben in het hostel (Pickled Parrot). ’s Middags is Teun nog naar de Haruru Falls gelopen, het was niet heel spectaculair maar toch wel leuk om even te zien. ’s Avonds om 6 uur ging onze bus terug naar Auckland. Rond half 11 waren we weer terug in het City Garden hostel. De volgende ochtend om 9 uur ging onze eerste Kiwi Experience bus richting Hot Water Beach. Dit zal ons vervoer worden van plaats naar plaats gedurende onze hele reis. We kwamen erachter dat de Kiwi Experience bus een soort gogo vakantiebus is voor feestvierende backpackers waarbij je allerlei aanbiedingen onder je neus geschoven krijgt waarvan je direct moet beslissen of je het wilt of niet. Helaas niet helemaal ons ding. Toch hebben we kayakken bij cathedral cove (vlak bij hot water beach) geboekt, wat we diezelfde middag hebben gedaan. Het was een gave kanotocht, het weer was ook weer goed. Onderweg hebben we ook nog even gezwommen. Cathedral cove is een door de zee uitgesleten tunnel die bij eb droog staat. Na de kanotocht werden we naar Hot Water Beach gebracht, hier borrelt water van 64 graden celsius door het zand naar boven. Hierdoor gaat iedereen zich als Duitsers gedragen, iedereen is bezig kuilen te graven waar warm water in komt te staan. We hebben wel wat warm water gevoeld maar echt liggen in warm water was er helaas niet bij omdat het zo druk was. Er was helaas geen dorpje of stadje bij Hot Water Beach, alleen een vakantiepark waarbij we in gedeelde ruimtes sliepen met allemaal jongeren uit de bus. De volgende dag hebben we een strandwandeling gemaakt en verder was er niet veel te doen. Gelukkig ging de bus de volgende ochtend al vroeg door naar Waitomo waar we een ander hostel hebben geboekt dan de andere jongeren uit de bus. In Waitomo hadden we voor onze reis al black water rafting geboekt, dit hebben we ’s middags gedaan, veel glowworms gezien wat eigenlijk glowmaggets oftewel gloeimaden waren. Eerst 35 meter abseilen daarna onder de grond van een kabelbaan en tegen watervallen op klimmen, echt supervet. We hoorden in de bus van een Nederlands meisje dat we zo snel mogelijk voor kerst en oud en nieuw een slaapplaats moesten regelen, omdat alles overal al nagenoeg vol zat. Ons hostel is echt super gaaf, Juno Hall genaamd en wordt gerund door een heel eigenaardige man. Er is hier een halve kinderboerderij aanwezig en er lopen een hond (Max) en een kat in het hostel rond. De eerste volle dag in Waitomo hebben we gedaan wat Anna (Nederlandse meisje uit de bus) ons adviseerde, we hebben onze reis verder gepland en hebben met enige moeite tot en met oud en nieuw onze hostels geboekt. Daarna zouden we de Waitomo Bushwalk gaan doen maar omdat we de weg wouden afsnijden naar die route kwamen we op de Opaka Pa wandelroute terecht. Mooie route naar een hoge heuvel, waarna we helaas weer terug konden lopen naar het startpunt van de route omdat het toch geen kortere weg bleek te zijn. Uiteindelijk zijn we toch bij de Waitomo bushwalk terecht gekomen. Een hele mooie route om te lopen en we zijn nauwelijks andere mensen tegen gekomen. ’s Avonds hebben we ons laatste eten op gemaakt in het hostel. Vandaag moesten we dus hoe dan ook naar een fatsoenlijke supermarkt om eten in te slaan voor vanavond en de busreis morgen naar Rotorua. Op het moment dat we vanochtend wakker werden bleek het flink te regenen. Eerst hebben we een film gekeken in het hostel maar het bleef maar regenen. De dichtsbijzijnde supermarkt is 15 km van ons hostel vandaan, dus we zaten met een probleem. We besloten om te gaan liften naar het stadje Otorohanga waar zich ook de Kiwihouse bevond, een vogeltuin met onder andere kiwi’s. Het liften ging echt super makkelijk, de 5e auto die langs kwam stopte en nam ons mee naar Otorohanga, echt super aardige mensen. Het Kiwihouse was erg interessant. Er zijn blijkbaar verschillende soorten kiwi’s en de grootste is zo groot als een grote haan, ze zien er echt raar uit veren die wel haren lijken en alleen twee poten. Verder waren ze erg agressief tegen de verzorgers, ze sprongen de hele tijd op en schopten en bijten. De terugweg zijn we weer gaan liften, het duurde iets langer maar we hebben ook toen geen 10 minuten langs de weg gestaan. Morgen gaan we verder naar Rotorua, om half 9 gaat onze bus. In Rotorua gaan we naar een Maori Village, wordt vast en zeker een leuke ervaring.

Over een paar dagen horen jullie weer van ons.

Groetjes Rianne en Teun

2 thoughts on “Paihia, Hot Water Beach en Waitomo

1. Papa en Mama Hunneman says:

Ben benieuwd of de Maori’s jullie ook een tatoo aanbieden.
    Hebben jullie al nagedacht waar je die zou willen laten plaatsen?!? Als je dat al zou willen.
    We hopen dat het een mooie ervaring wordt. De cultuur is heel bijzonder is onze indruk.
    Groetjes Papa (Wim) en Mama (Ria) Hunneman

2. Ilse Eggens says:

Doe de Maori’s de groeten. Wij zijn ook bij hun geweest. Goed je tong uitsteken haha.
    ff cultuur snuiven. Bijna alles stinkt in Rotorua naar rotte eieren….succes.
    Maar wel mooie dingen te zien.

Ilse

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *