Afbeelding

Te Anau, Lake Tekapo en Christchurch

Hallo allemaal,
Hier weer een berichtje uit Nieuw Zeeland. 24 januari vertrokken we ’s ochtends vroeg uit Queenstown naar Milford Sound, om daar een cruise te gaan doen. Het was een best lange rit voordat we bij de boot aankwamen, maar de natuur onderweg was zoals altijd erg mooi. Tijdens de rit werden dan ook de nodige foto stops gemaakt. Uiteindelijk zaten we rond 13.00 uur ’s middags op de boot. We kregen een lunch van de kiwibus, een pita pit broodje. Het smaakte erg goed, alleen mag Teun het om bepaalde redenen nooit meer hebben van Rianne. Het was indrukwekkend hoe de gletsjers deze enorme fjorden hebben geschapen, vooral als je bedenkt hoeveel ijs er wel niet gelegen moet hebben. Helaas was de cruise niet erg lang, na een kleine 2 uur zat de cruise erop en reed de bus terug richting Queenstown. Halverwege werden wij gedropt in Te Anau. We moesten nog wel een eind lopen naar het hostel maar na eerst een keer verkeerd lopen, hebben we het hostel Steamers Beach Backpackers gevonden. ’s Avonds hebben nog even wat boodschappen gedaan, gegeten en een verschrikkelijk slechte film gekeken. De volgende ochtend ging Teuns wekker al om 4.00 uur omdat hij de Kepler track ging lopen. Normaal gesproken staan hier vier dagen voor, maar omdat het maar 60 km + 5 km heen en 5 km teruglopen was, dacht Teun dit wel in een dag te kunnen doen. Dus om 5.20 uur begonnen met lopen aan de track met een tas vol met water en eten. Teun had zijn hardloopschoenen aan om af en toe stukjes hard te lopen om niet in tijdnood te komen aan het eind van de dag. Al gauw bleek dat hardlopen met een volle tas geen succes was, dus gewoon stevig doorwandelen. De tocht was mooi, vooral ’s ochtends door en over bergen. ’s Middags was er veelal regenwoud waar de tocht doorheen ging. Rond 16.30 uur was Teun weer terug in het hostel, moe maar voldaan. De daaropvolgende twee dagen wel beetje last van stijve benen gehad maar verder prima overleefd. De rest van onze tijd in Te anau hebben we mede vanwege het weer vooral lekker geluierd en gezwommen in het meer.

We werden 27 januari weer opgepikt door de kiwibus om terug te gaan naar Queenstown, nog even gezellig met de bus chauffeur gepraat, die Teun al gauw voor gek verklaarde dat hij de Kepler track in een dag had gelopen. 28 januari ging de bus alweer door naar Lake Tekapo, hier kwamen we rond 13.00 uur aan bij het hostel Tailor-Made Tekapo Backpackers. We hebben ’s middags de I-site bezocht om te kijken wat we hier gingen doen. De 29e hebben we Mount John met ons tweeën bedwongen, een tocht van bijna 3 uur. Boven op de berg was een sterrenwacht, het zou een van de donkerste plaatsen in Nieuw Zeeland zijn. We zijn ’s avonds verder niet opgebleven vanwege de bewolking die er was toen wij er waren. Wel hebben we boven op de berg cola gedronken, organische cola. Heel bijzonder met stukjes, maar het smaakte wel redelijk. Verder hebben we in Lake Tekapo tijd doorgebracht bij het meer, Teun heeft er veel gezwommen in het meer, het was wel erg koud maar volgens Teun nog net te doen. Rianne heeft veel tijd doorgebracht met de hostel kitten. Deze was toen we vertrokken helemaal dol op Rianne.

Op 31 januari vertrokken we naar Christchurch, daar hebben we een stadswandeling gemaakt terwijl we naar de supermarkt liepen. Een van de buschauffeurs had ons een paar weken geleden gemeld dat het leek alsof de aardbeving 3 weken in plaats van drie jaar geleden was geest. Dit viel ons insziens honderd procent mee, er stond wel veel in de steigers, qua gebouwen in aanbouw. Het enige probleem leek dat er niet echt een stadscentrum meer was, ergens een paar straten vol barretjes en kleine winkeltjes was er niet. We hebben wat gedronken bij de cathedraal van de stad die ook zwaar beschadigd is door de aardbeving en genomineerd is om af te breken. ’s Avonds wouden we nog even gaan wandelen in het stadspark, toen er een evenement bleek te zijn. Sparks, het Christchurch Symphony Orkest trad op, ze speelden allemaal bekende filmmuziek. Zo werden bijvoorbeeld de thema songs van Pirates of the Caribbean, James Bond, Super Man, Harry Potter en The Godfather gespeeld. De avond werd afgesloten met een mooie vuurwerkshow. Erg leuke avond gehad.

Vanochtend vroeg, 1 februari gingen we met de bus richting Kaikoura, dit ligt noordelijker dan Christchurch aan de oostkust van het zuidereiland. Nadat we rond 10 uur ingecheckt hadden bij ons hostel The Sunrise Lodge, zijn we even bij het strand wezen kijken en verder hebben we vanmiddag whalewatching en dolphin encounter geboekt. Alles zat al wel vrij vol dus we hebben niet de meest gunstige tijden kunnen boeken. We moeten morgenochtend om 8 uur bij het whalewatchen zijn en dinsdag om half 6 ’s ochtends bij de de dolphin encounter, waar we dol fijn met dolfijnen gaan zwemmen.

Verder gaan we hier in Kaikoura onze vakantie lekker rustig in de warme zomer zon afsluiten. Straks nog weer twee nachtjes in Christchurch waarna onze terugreis naar het koude Nederland begint, bah!

Groetjes,

Teun en Rianne

5 thoughts on “Te Anau, Lake Tekapo en Christchurch

1. Papa en Mama Hunneman says:

Hallo Teun en Rianne,

Aangezien het zo’n mooi land is ……..
    krijg je dan niet het idee…. ‘we blijven hier en gaan emigreren!’
    Als ik de foto’s zie krijg ik dat idee wel.

Groetjes Mama / Ria

2. Mariska says:

Wauw prachtige foto’s weer! En Teun ff serieus heb je gewoon 70 km op 1 dag gelopen 😮 knap hoor! Nog maar ff lekker genieten daar! Groetjes Mariska

3. Tietsje says:

Prachtige foto’s, nog een weekje en dan weer in je eigen bedje slapen!

Geniet de laatste week nog van het heerlijke weer, het is hier koud of het regent!

Groetjes Tietsje

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *